Ny uppdatering...

Har varit så trött så trött och jag har inte orkat skriva här,
men nu så.....

Morgan har fått en plats på Ödåkras lek och lärförskola, som han ville och det kändes skönt (de ringde och frågade om vi fortfarande var intresserade på detas förskola) och när jag ändå hade pedagogen I i tråden så frågade jag om lillis, så hon fick hennes persondata och att hon är Morgans syster (syskonplats) så nu den siste ska jag ringa till skoloch fritidsförvaltningen och sätta lillis i kö.

Lillis gör stora framsteg hon har kröpit ordentligt (på alla fyra) men kom på att hasa går snabbare och nu så hasar hon med vänstra benet och kryper med de andra, ser väldigt roligt ut. Försöker få henne att krypa "på riktigt".
Hon har ställt sig upp i sin säng ggr fler och sitter på knä och håller i sig på vardagsrums bordet och matstolen (hon drar sig upp). Gå kan hon med hjälp av stöd förståss.

Igår hade Morgan namnsdag och jag köpte en bok gigantiska insekter (flikbok) till honom. Morgan är duktig han kan siffror se han en buss så säger han vilken siffra/siffror bussen har, så som nr 22 (har lärt sig) nr 7, nr 1 men han säger här kommer nr 2 och 2 och 0 (de gula bussarna) eller nr 9 och 7. Räknar gör han bra. Han kan räkna till 15 och sedan hoppar siffrorna lite fram och tillbaka (15, 28, 17, 30 osv) men det kommer med.
Han kan plusa ihop 1+1=2, 2+1=3  (räknar han på fingrarna). Bokstäver kan han med M som i Morgan, A som Alicia, E som Edita osv(så ljudar han)Söteplutt.
Så är han kär i Alicia han har berättet att han ska gifta sig med henne. Hämtade Morgan på förskolan eller lekparken vid magnus stenbocks skolan. Så såg jag honom sitta med huvudet nedåt hos en av pedagogerna. Jag frågade om det hade hänt något....så tittade han på mig med ledsna ögon att Alicia inte ville leka med mig. Men efter en stund så lekte de tillsammans.

Våren är äntligen kommen...var ute igår på baksidan (hämnat våra utemöbler hos svärisarna), men i dag så var det lite grått och kallt, solen tittade fram en stund i dag och det var härligt.

Har lite ångerst...jag ska börja arbeta på fredag min mammaledighet är över och det känns tufft tycker jag och Mats ska vara pappaledig.
Känns som om jag har glömt allt, Kommer stå där som ett stort ?, men jag vet inte vart jag ska vara på fradag inne på op eller ute på mottagning???? ska maila min kollega B.
Måste köpa nya arbetsskor både in på op och ett par ute på mottagning..ilandsproblem.

lite bilder....

   tokiga storebror.

  

 ♥♥
 ♥♥
 

...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0