måndag...

Idag skulle Morgan gå på en svamp utställning med sitt dagis (iom att vi passar svärföräldrarnas hus och hund, så har Morgan inte varit på dagis). Morgan ville verkligen gå på detta så vi bestämde med dagiset att han skulle med.
Jag var tvungen och mata Pauline och vi kom försent till dagiset, så vi bestämde oss för att vi skulle gå till fredriksdal för det var där de hade sin utställning (jag tänkte; att då kanske vi hinner i fatt dem) men det gjorde vi inte. När vi väl kom fram var det låst överallt och jag såg i Morgans blick hur förtvivlad han började bli. Han ville så gärna titta på denna svamp utställning. Han grät och sa att de inte vill ha mig här, så jag förklarade för honom som det var ; att vi var försenade så de hade gått in. Han grät jättemycket och jag fick sådana skuldkänslor. Men vad skulle jag göra jag kunde inte låta Pauline vara hungrig. Men i efterhand så kunde jag ringa till dagiset och säga att vi var försenade, men  med "stressen" så tänkte jag inte på det.
Jag sa till Morgan att han fick följa med mig till mitt jobb och hälsa på, så efter en kort stund gick han med på det.
Vi lämnade Ludde hemma så promenerade vi till mitt jobb. Efter vi hade gått runt och pratat med alla så fick Morgan följa med en arbetskollega och hjälpa henne med sina patienter, det tyckte Morgan var jätterolig. Sedan tog vi bussen hem för att Morgan hade aldrig orkat gå hem igen, men han tyckte det var roligt att åka buss, så vi fick en liten så kallad utflyckt. 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0